Bo på folkhögskola
Du kan bo på många folkhögskolor.
Det kallas internat.
och är en viktig del av folkhögskolan.
Då kan du också lära känna andra människor.
Det finns också dagfolkhögskolor
där du inte kan bo
utan bara studera på dagarna.
De skolorna är vanligare
i stora städer.
Du kan ta med dig dina barn
till några folkhögskolor.
Skolan hjälper dig då med barnomsorg.
Om du bor på folkhögskolan
betalar du för mat och ditt rum.
Det brukar kosta ungefär 4 500 kronor i månaden.
Hur mycket du ska betala
beror på hur rummen ser ut
och hur många måltider som skolan serverar.
Fråga den folkhögskola du vill söka till
vad det kostar just där.