Öppet hus på Ågesta folkhögskola den 21 oktober

Välkommen på Öppet hus med våra allmänna linjer, måndag den 21/10 kl. 15–19. Träffa lärare och gör en rundvandring på skolan tillsammans med oss. Från Farsta Strand tar det 8 minuter med buss.

Allmän kurs ger dig samma behörighet som du kan få via gymnasium eller komvux. Du som saknar gymnasiekompetens kan hos oss skaffa dig grundläggande behörighet för vidare studier på högskola eller yrkesskola.

På Allmän kurs vill vi ge dig ämneskunskaper och allmänbildning, samt möjlighet att växa som människa, och därmed få en bra grund för fortsatta studier och arbete.

Vi upprättar individuella studieplaner för att kunna möta varje deltagares studiebehov. I undervisningen eftersträvar vi små grupper och våra deltagarstödjare ger stöd i studierna.

Läs mer om våra utbildningar